Victory Motorcycle Forum banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #1
Привет всем. На моем V92SC после прогрева двигатель начинает работать с перебоями, плохо запускается, стреляет в глушитель, затем воздушный фильтр. Можете ли вы сказать мне, в чем может быть проблема? Заменен TPS, настройки сброшены с помощью перемычки в диагностическом порте B & E. Свечи зажигания в порядке, топливный насос поддерживает давление рампы на уровне 4 бар. Я не знаю, куда идти дальше.
 

·
Premium Member
Joined
·
6,232 Posts
Google Translate...

Did you wash your bike and the water went into the air filter

QUOTE
Hello to all. On my V92SC, after warming up, the engine starts to intermittently, does not start well, shoots at the muffler, then the air filter. Can you tell me what could be the problem? Replaced by TPS, settings reset with a jumper in the diagnostic port B & E. The spark plugs are in order, the fuel pump maintains a ramp pressure of 4 bar. I do not know where to go next.
UNQUOTE

Andre using TaPaTaLk
 

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #3
Hi, everybody. On my V92SC after warming up the engine starts to work intermittently, bad starts, shoots the muffler then the air filter. Can you tell me what the problem might be? TPS replaced, settings reset by a jumper in the diagnostic port of B&E. The spark plugs are OK, the fuel pump keeps the ramp pressure at 4 BAR. I don't know where to go next.
 

·
Registered
Joined
·
91 Posts
Have you checked the system voltage when this happens? The symptoms are similar to what happens with a low voltage condition; starts & runs fine with a charged battery, but at a certain point, it starts running poorly.

If you do have low voltage, it is time to get out a multi-meter and start checking components - stator, voltage regulator, battery, etc.
 

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #5
Вы проверяли напряжение системы, когда это происходит? Симптомы похожи на то, что происходит с состоянием низкого напряжения; запускается и работает нормально с заряженной батареей, но в определенный момент он начинает работать плохо.

Если у вас все же есть низкое напряжение, то самое время достать мультиметр и начать проверку комплектующих-статора, стабилизатора напряжения, аккумулятора и т.д.
[/ЦИТторялумкк
 

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #6
Напряжение 12,5 вольт в сети. Думаю может это из-за негерметичности дросселя в месте крепления TPS или с коллектором?
 

·
Premium Member
Joined
·
2,352 Posts
I know I have a translation option some where on this computer. I'll be damned if I can find it.
 

·
Registered
Joined
·
91 Posts
Напряжение 12,5 вольт в сети. Думаю может это из-за негерметичности дросселя в месте крепления TPS или с коллектором?
Google Translate gives:
"Voltage 12.5 volts in the network. I think maybe this is due to a leak in the throttle at the TPS mount point or with a collector? "

Voltage should be all right - my experience is that it starts running poorly at about 11.3 volts.

Vacuum leaks are a possibility; be careful, though, in tracking them down - the rubber intake manifold (the parts manual calls it a throttle body adapter) is no longer available, and you do not want to damage it when troubleshooting.
 

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #9
Google Translate дает:
"Напряжение 12,5 вольт в сети. Я думаю, может быть, это связано с утечкой газа в точке крепления TPS или с коллектором? "

Напряжение должно быть в порядке - мой опыт заключается в том, что он начинает плохо работать около 11,3 вольт.
Вакуумные утечки возможны; будьте осторожны, однако, при их отслеживании-резиновый впускной коллектор (руководство по деталям называет его адаптером корпуса дроссельной заслонки) больше не доступен, и вы не хотите повредить его при устранении неполад[/ЦИТншрбП
 

·
Registered
Joined
·
6 Posts
Discussion Starter #10
Проблема решена. Прогрел мотоцикл до момента когда начал глохнуть. Снял топливный бак и очень крепко затянул болты крепления дросселя к коллектору через воздушный бокс. Хлопков в глушитель и воздушный фильтр нет! Мотоцикл побежал как новый! Видно был подсос воздуха через прокладку между дросселем и Впускными коллекторами когда нагревался. Всем спасибо за советы!
 

·
Registered
Joined
·
762 Posts
Рад слышать! Утечки воздуха вызовут именно ту проблему, с которой вы столкнулись! Я надеюсь, что мой перевод точен
 
1 - 11 of 11 Posts
Top